Şovmen ve oyuncu Okan Bayülgen, Muğla’nın Bodrum ilçesinde 'Dada' salon adını verdiği sanat ve eğlence kulübü açıyor.Okan Bayülgen, sunucusu olduğu Dada Dandinista talk şov programından ilham alarak kendisiyle de markalaşan 'Dada' ismini verdiği sanat ve eğlence kulübünü yaz sezonuna yetiştirerek Haziran ayı içerisinde açmayı planlıyor. Eğlence sektörüne girerek ticarete atılan Okan Bayülgen’in Bodrum merkezde açacağı mekan şimdiden herkesin merak konusu olmaya başladı.
Barlar Sokağı’ndaki mekanın yeni sezonda faaliyette olması için çalışmalar aralıksız sürerken sanatçının İstanbul-Bodrum arasında mekik şimdiden mekik dokumaya başladı. Bayülgen'in mekanının yaz kış açık sürekli kalacağı öğrenildi.DADA NEDİR ANLAMI Dada, Dadaizm veya Dadacılık olarak biliniyor. Birinci Dünya Savaşı yıllarında başlamış kültürel ve sanatsal bir akım olarak tanımlanıyor. Dada Dünya Savaşının barbarlığına, sanat alanındaki ve gündelik hayattaki entelektüel katılığa ve erotizme bir protesto olarak ortaya çıktı. Mantıksızlık ve var olan sanatsal düzenlerin reddedilmesi Dada'nın temel ana karakteridir.
Richard Hülsenbeck, Jean Arp, Tristan Tzara, Marcel Janco, Jacques Magnifico ve Emmy Hennings’in aralarında bulunduğu bir grup genç sanatçı ve savaş karşıtı 1916 yılında Zürih’te Hugo Ball’in açtığı kafede bir araya geldi. Dada bildirisi de burada açıklandı.
Dada isminin nereden geldiği konusunda kesin bilgi olmamakla birlikte Fransızca’da oyuncak tahta at anlamına da gelen Dada bu kişilerin oluşturduğu edebi akımın ismi olarak seçildiği yönünde bir görüşte hakim.
Bu akım, dünyanın, insanların yıkılışından umutsuzluğa düşmüş, hiçbir şeyin sağlam ve sürekli olduğuna inanmayan bir felsefi yapıdan etkilendikleri düşünülür. Birinci Dünya Savaşı’nın ardından gelen boğuntu ve dengesizliğin akımı olarak da tabir edilir. Dada’cı yazarlar, düşünce olarak kamuoyunu şaşkınlığa düşürmek ve sarsmak istiyorlardı. Yapıtlarında alışılmış estetikçiliğe karşı çıkıyor, burjuva değerlerinin tiksinçliğini, iğrençliğini, pisliğini, berbatlığını, rezaletliğinin üzerine vurgu yapıyorlardı.
Toplumda yerleşmiş anlam ve düzen kavramlarına karşı çıkarak dil ve biçimde yeni deneylere girişmek için yöneldiler. Çıkardıkları çok sayıda derginin içinde en önemlisi 1919-1924 arasında yayımlanan, Andre Louis Aragon, Breton, Philippe Soupault, Paul Eluard ile Georges Ribemont-Dessaignes’in yazılarının yer aldığı "De Litterature" (dö Literatür)'dü. Dadacılık 1922 sonrasında etkinliği azaldı. Dadacılar Sürrealizmy akımına yöneldi.
Barlar Sokağı’ndaki mekanın yeni sezonda faaliyette olması için çalışmalar aralıksız sürerken sanatçının İstanbul-Bodrum arasında mekik şimdiden mekik dokumaya başladı. Bayülgen'in mekanının yaz kış açık sürekli kalacağı öğrenildi.DADA NEDİR ANLAMI Dada, Dadaizm veya Dadacılık olarak biliniyor. Birinci Dünya Savaşı yıllarında başlamış kültürel ve sanatsal bir akım olarak tanımlanıyor. Dada Dünya Savaşının barbarlığına, sanat alanındaki ve gündelik hayattaki entelektüel katılığa ve erotizme bir protesto olarak ortaya çıktı. Mantıksızlık ve var olan sanatsal düzenlerin reddedilmesi Dada'nın temel ana karakteridir.
Richard Hülsenbeck, Jean Arp, Tristan Tzara, Marcel Janco, Jacques Magnifico ve Emmy Hennings’in aralarında bulunduğu bir grup genç sanatçı ve savaş karşıtı 1916 yılında Zürih’te Hugo Ball’in açtığı kafede bir araya geldi. Dada bildirisi de burada açıklandı.
Dada isminin nereden geldiği konusunda kesin bilgi olmamakla birlikte Fransızca’da oyuncak tahta at anlamına da gelen Dada bu kişilerin oluşturduğu edebi akımın ismi olarak seçildiği yönünde bir görüşte hakim.
Bu akım, dünyanın, insanların yıkılışından umutsuzluğa düşmüş, hiçbir şeyin sağlam ve sürekli olduğuna inanmayan bir felsefi yapıdan etkilendikleri düşünülür. Birinci Dünya Savaşı’nın ardından gelen boğuntu ve dengesizliğin akımı olarak da tabir edilir. Dada’cı yazarlar, düşünce olarak kamuoyunu şaşkınlığa düşürmek ve sarsmak istiyorlardı. Yapıtlarında alışılmış estetikçiliğe karşı çıkıyor, burjuva değerlerinin tiksinçliğini, iğrençliğini, pisliğini, berbatlığını, rezaletliğinin üzerine vurgu yapıyorlardı.
Toplumda yerleşmiş anlam ve düzen kavramlarına karşı çıkarak dil ve biçimde yeni deneylere girişmek için yöneldiler. Çıkardıkları çok sayıda derginin içinde en önemlisi 1919-1924 arasında yayımlanan, Andre Louis Aragon, Breton, Philippe Soupault, Paul Eluard ile Georges Ribemont-Dessaignes’in yazılarının yer aldığı "De Litterature" (dö Literatür)'dü. Dadacılık 1922 sonrasında etkinliği azaldı. Dadacılar Sürrealizmy akımına yöneldi.
Tam da ismine layik turlu acaiplikler. Bir de rezillikler eklenseydi iyiydi. Peh