Kuzey Irak’taki Başika kampına yönelik gerçekleşen IŞİD saldırısı hakkında konuşan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, "IŞİD'e mensup oldukları söyleniyor. 18'i etkisiz hale getirilmiş. Herhangi bir yaralı arkadaşlarımız da söz konusu değil" dedi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul Üsküdar'da Cuma namazını sonrasında basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, eğitim amaçlı Türkiye’nin Irak’taki Başika askeri kampına IŞİD tarafından yapılan saldırı hakkında bilgi verdi. "IŞİD'e mensup oldukları söyleniyor. 18'i etkisiz hale getirilmiş" diyen Erdoğan, "Herhangi bir yaralı arkadaşlarımız da söz konusu değil. Başika kampıyla ilgili atılan adımın ne kadar isabetli karar olduğunu ortaya koyuyor. Silahlı kuvvetlerimizin oradaki üste bulunması o eğitimi veren subaylarımızın bu tür şeylerin karşısında her an her şeye hazırlıklı oldukları ortada. Onlar kendi askerlerinin eğitimi talebinde bizden bulundular. Bu üst yerini bize gösterenler onlar" diye konuştu.
RUSYA IŞİD'İ DEĞİL TÜRKMENLERİ VURUYOR Rusya'nın Suriye'de bulunmasıyla ilgili açıklamasını soru üzerine sürdüren Cumhurbaşkanı Erdoğan, Rusya'nın IŞİD'e karşı Suriye'de mücadele vermediğini, Türkmenleri yoğun bir şekilde vurduğuna dikkat çekti. Erdoğan, "Son Rusya Türkiye arasındaki sıkıntı oluşunca Rusya, İran, Irak, Suriye dörtlüsünün Bağdat'ta ofis oluşturmasından sonra bu olumsuz gelişmeler başladı. BM Güvenlik Konseyi'ne müracaat eden kimdi bunlar ortada. Onlara da verilen cevap Irak ve Türkiye hükümeti bunu kendi arasında çözsün. Suriye'de Rusya'nın yaptıkları. 'Bizi Suriye hükümeti çağırdığı için oradayız'. Şuanda oradaki hükümet meşru bir hükümet değil ki. Her çağrıldığınız yere gitmek zorunda değilsiniz. Gürcistan'a çağrıldığınız için mi girdiniz. Ukrayna'ya çağrıldığınız için mi girdiniz. Aynı durum Suriye'de oluyor. 'Biz IŞİD'e karşı mücadele veriyoruz' diyorlar" şeklinde konuştu.
RUSYA IŞİD'İ DEĞİL TÜRKMENLERİ VURUYOR Rusya'nın Suriye'de bulunmasıyla ilgili açıklamasını soru üzerine sürdüren Cumhurbaşkanı Erdoğan, Rusya'nın IŞİD'e karşı Suriye'de mücadele vermediğini, Türkmenleri yoğun bir şekilde vurduğuna dikkat çekti. Erdoğan, "Son Rusya Türkiye arasındaki sıkıntı oluşunca Rusya, İran, Irak, Suriye dörtlüsünün Bağdat'ta ofis oluşturmasından sonra bu olumsuz gelişmeler başladı. BM Güvenlik Konseyi'ne müracaat eden kimdi bunlar ortada. Onlara da verilen cevap Irak ve Türkiye hükümeti bunu kendi arasında çözsün. Suriye'de Rusya'nın yaptıkları. 'Bizi Suriye hükümeti çağırdığı için oradayız'. Şuanda oradaki hükümet meşru bir hükümet değil ki. Her çağrıldığınız yere gitmek zorunda değilsiniz. Gürcistan'a çağrıldığınız için mi girdiniz. Ukrayna'ya çağrıldığınız için mi girdiniz. Aynı durum Suriye'de oluyor. 'Biz IŞİD'e karşı mücadele veriyoruz' diyorlar" şeklinde konuştu. 








