Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İslam İşbirliği Teşkilatı Zirvesi’ne katılan devlet ve hükümet başkanlarına hitap etti.İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT) Zirvesi’ne katılan devlet ve hükümet başkanları onuruna Dolmabahçe Sarayı Muayede Salonu'nda yemek verildi.
Konuşma yapan Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Zirvenin başarısı hepimizin başarısı teşkilatın başarısı tüm İslam dünyasının başarısı olacaktır" şeklinde niteledi.
Kararları almak kadar layıkıyla uygulamanın da önemli olduğunu ifade eden Cumhurbaşkanı Erdoğan, 'Zirveden en büyük beklentimiz tüm dünyadaki tüm Müslümanlara İslam ülkelerinin birlik ve beraberlik içerisinde oldukları mesajı verebilmektir. Hedefimiz Tüm İslam aleminin geleceğe umutla bakmasını sağlamaktır. Bu zirve ile akan kanı ve gözyaşını bir nebzede olsa azaltma niyetindeyiz" dedi.HİÇBİR ZAMAN ÜMİDİMİZİ KAYBEDEMEYİZ“Farklılarımızı değil ortak paydalarımızı ön plana çıkarmamız gerekiyor" diyen Erdoğan, "İslam ülkelerin küresel refahta layık oldukları payı alabilmeleri için gerekleri adımları atabilme azmiyle bir arada bulunuyoruz. Önümüzdeki sorunlar büyüktür. Çok ciddi meselelerle mücadele ediyor zor ve sancılı bir dönemden geçiyoruz. Ancak hiçbir zaman ümidimizi kaybedemeyiz. Biz Müslümanların anlayışında karamsarlığın asla yeri olamaz. Her imtihan iyi değerlendirildiğinde aynı zamanda bir imkandır bir fırsattır" diye konuştu.
ADALETİ VE BARIŞI HEM İÇERİDE HEM DIŞARIDA HAKİM KILMALIYIZBirleşmiş Milletlerden sonra en büyük uluslararası örgüt olan İslam İşbirliği teşkilatı üyesi ülkeler olarak gösterilecek dayanışmanın herkesi bugünden çok daha iyi noktalara taşıyacağının altını çizen Erdoğan, "Bunun için yapmamız gerek şey her alanda çok çalışmak dayanışmamızı arttırmak kardeşliğimi perçinlemektir. Ayrıca, bilime teknolojiye iyi eğitime yani geleceğe gelecek nesillere yatırım yapmaktır. Adaleti ve barışı hem içeride hem dışarıda hakim kılmaktır. Ben bu ilkelere ve vizyonla hareket ettiğimizde istikbalimizin de daha aydınlık olacağına inanıyorum" ifadesini kullandı.
Konuşma yapan Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Zirvenin başarısı hepimizin başarısı teşkilatın başarısı tüm İslam dünyasının başarısı olacaktır" şeklinde niteledi.
Kararları almak kadar layıkıyla uygulamanın da önemli olduğunu ifade eden Cumhurbaşkanı Erdoğan, 'Zirveden en büyük beklentimiz tüm dünyadaki tüm Müslümanlara İslam ülkelerinin birlik ve beraberlik içerisinde oldukları mesajı verebilmektir. Hedefimiz Tüm İslam aleminin geleceğe umutla bakmasını sağlamaktır. Bu zirve ile akan kanı ve gözyaşını bir nebzede olsa azaltma niyetindeyiz" dedi.HİÇBİR ZAMAN ÜMİDİMİZİ KAYBEDEMEYİZ“Farklılarımızı değil ortak paydalarımızı ön plana çıkarmamız gerekiyor" diyen Erdoğan, "İslam ülkelerin küresel refahta layık oldukları payı alabilmeleri için gerekleri adımları atabilme azmiyle bir arada bulunuyoruz. Önümüzdeki sorunlar büyüktür. Çok ciddi meselelerle mücadele ediyor zor ve sancılı bir dönemden geçiyoruz. Ancak hiçbir zaman ümidimizi kaybedemeyiz. Biz Müslümanların anlayışında karamsarlığın asla yeri olamaz. Her imtihan iyi değerlendirildiğinde aynı zamanda bir imkandır bir fırsattır" diye konuştu.
ADALETİ VE BARIŞI HEM İÇERİDE HEM DIŞARIDA HAKİM KILMALIYIZBirleşmiş Milletlerden sonra en büyük uluslararası örgüt olan İslam İşbirliği teşkilatı üyesi ülkeler olarak gösterilecek dayanışmanın herkesi bugünden çok daha iyi noktalara taşıyacağının altını çizen Erdoğan, "Bunun için yapmamız gerek şey her alanda çok çalışmak dayanışmamızı arttırmak kardeşliğimi perçinlemektir. Ayrıca, bilime teknolojiye iyi eğitime yani geleceğe gelecek nesillere yatırım yapmaktır. Adaleti ve barışı hem içeride hem dışarıda hakim kılmaktır. Ben bu ilkelere ve vizyonla hareket ettiğimizde istikbalimizin de daha aydınlık olacağına inanıyorum" ifadesini kullandı. 








