Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Süleyman Soylu, emeklilere yönelik banka promosyon çalışmasına yönelik yaz başına kadar somut bir değerlendirmenin ortaya çıkacağını söyledi.Trabzon'da basın mensuplarıyla kahvaltıda bir araya gelen Bakan Soylu, Türkiye gündeme dair gazetecilere açıklamalar yaptı. Milyonlarca emeklinin beklediği promosyonlar ve asgari ücret ile ilgili soru üzerine Bakan Soylu, Sosyal Güvenlik Kurumu olarak 180 milyar TL emekli parası ödediklerini kaydetti. Yine emeklilere yaklaşık 60 milyar TL sağlık ödemesi yaptıklarını ifade eden Bakan Soylu, ortalama 250 milyar TL bir işlem hacminin olduğunu belirtti.250 MİLYAR TL'DEN EMEKLİLERE PROMOSYON"Biz diyoruz ki, 250 milyar paradan nasıl emeklilerimizi istifade ettirelim" şeklinde çalışmanın temel kaynağını aktaran Bakan Soylu, "Bu konuda bizim aktüelyamız ve bankalar bir hesap yapıyor. Özel ve kamu bankalarıyla da görüşüyoruz. Kamu bankalarıyla 3-4 gün önce bir görüşme daha yaptık. Bu ayın sonuna kadar nasıl bir yol izleyeceğimiz ve nasıl bir süreç ortaya koyacağımız hemen hemen belirlenecektir. Sonra da ulaştığımız sonucu sayın başbakanımızla paylaşacağız. Yaz başına kadar bu meselede bir noktaya geliriz" dedi.
EMEKLİLERE MAAŞLARI DIŞINDA KATKI Devletin elinde bulunan paraların emekliler için özel ve kamu bankalarına yatırıldığını hatırlatan Soylu, " Evet, onlar da emekli maaşlarını ödüyor ama neticede o emekli maaşlarını ödediği zaman bizim vasıtamızla kamu ve özel bankaların müşterileri oluyor. Yani buna biraz da ticari bakmak geldiğini düşünüyoruz. Bunun için bir noktaya kadar geldik. Bizim kafamızda bir takım rakamlar var, yaklaşık 2-3 yıllık periyotla düşünebilecek rakamlar. Bunların her biri adına arkadaşlarımız çalışıyorlar. Arzumuz şu emeklilerimize maaşları dışında bir katkı daha sunabilmek. Bunu yaparsak çok mutlu olacağız" diye konuştu.
EMEKLİLERE MAAŞLARI DIŞINDA KATKI Devletin elinde bulunan paraların emekliler için özel ve kamu bankalarına yatırıldığını hatırlatan Soylu, " Evet, onlar da emekli maaşlarını ödüyor ama neticede o emekli maaşlarını ödediği zaman bizim vasıtamızla kamu ve özel bankaların müşterileri oluyor. Yani buna biraz da ticari bakmak geldiğini düşünüyoruz. Bunun için bir noktaya kadar geldik. Bizim kafamızda bir takım rakamlar var, yaklaşık 2-3 yıllık periyotla düşünebilecek rakamlar. Bunların her biri adına arkadaşlarımız çalışıyorlar. Arzumuz şu emeklilerimize maaşları dışında bir katkı daha sunabilmek. Bunu yaparsak çok mutlu olacağız" diye konuştu. 




